Sunday, January 24, 2010

Filem Islamik, Tapi Dedah Aurat & Adegan Haram

Antara artikel terkini di Zaharuddin.Net "Filem Islamik, Tapi Dedah Aurat & Adegan Haram"

Ustaz Z telah berjaya mengulas mengenai perkara ini dengan baik. Walaupun skop jawapannya kecil dan ringkas, banyak perkara dan istilah baru yang saya dapat pelajari. Terima kasih.

2 comments:

  1. Bagi saya, UZAR berjaya membuka minda masyarakat bhw filem yg tidak berteraskan panduan Islam memang merosakkan masyarakat.tq mr dulang cz syer..
    Dewasa kini, masyarakat Malaysia lebih ramai melebih-lebihkan budaya Hedonisme. hiburan yg tidak berteraskan panduan syara' mmg boleh melekakan.
    "Belas hati apabila melihat golongan remaja yg belum matang membuat penilaian,pertimbangan dan keputusan ini dihenyak dengan budaya hedonisme. Masa, tumpuan dan fokus tenaga fikiran, jiwa dan perasaan diratah semaksimanya oleh program hiburan yang melalaikan"(petikan drp sub tajuk "program realiti menjana Ilusi" dlm buku Dilema Melayu - Islam - Kurang Fikir@kurang Zikir? oleh Ustz Pahrol Mohd Juoi)
    Kesimpulannya,masyrakat kini memang ketandusan ilmu khususnya agama.Di manakah silapnya?kekadang ada yg mempelajarinya..ttp sayang,mereka tidak m'hayatinya.Ilmu agama hanya pada aspek tertentu shj. iaitu Nikah,mati,cerai and bla bla bla.pendek kata ms t'tentu sj lah.masa2 lain,maaf cakaplah..
    T'baca saya akan cerita penyanyi yg m'juarai vokal terbaik AJL24 yg m'cetuskan kontroversi iaitu saudara Black yg bertemu pipi dgn mentornya Mas Idayu slps diumumkan sbg pemenang.Sememangnya beliau memohon maaf atas kesilapan yg dibuat. tengoklah, betapa ceteknya pegangan agama masyarakat kita di mana org bukan mahram pn mereka boleh b'temu pipi wlaupn anggap org itu kakak sendiri..lain lah kalu kakak kandung sendiri.
    Sama2lah kita b'muhasabah diri kita masing2.adakah pegangan agama kita sudah memadai @ sebaliknya?

    ReplyDelete
  2. Alaa... berlakon je, bukan betul2...

    (alasan bodo pelakon2 Msia)

    ReplyDelete