Wednesday, September 22, 2010

Sinetron Ketika Cinta Bertasbih

Pada Ramadhan yang lalu, telah disiarkan Sinetron 'Ketika Cinta Bertasbih' di televisyen Indonesia. Saya tidak begitu teruja untuk menontonnya kerana beberapa sebab. Pertama, saya telah membaca novel dan menonton filemnya. Keduanya, dimaklumkan bahawa sinetron ini mempunyai 56 episod, ia sangat panjang bagi saya.

Namun, selepas menemui pautan muat turun yang agak baik (kira -kira 400 mb untuk setiap episod), mungkin saya akan mencuba 1 atau 2 episod dahulu. Kalau ia berkualiti, mungkin saya tidak berfikir banyak untuk menonton keseluruhannya.

Dimaklumkan bahawa beberapa pelakon utama dikekalkan daripada filem sebelumnya dan ia dikolobrasi sepenuhnya dengan jalan cerita baru. Semoga ini boleh dijadikan medium dakwah yang efisyen.

2 comments: